Reklamační řád pro podnikatele

Reklamační řád pro podnikatele a právnické osoby

Reklamační protokol ke stažení zde vyplňte při řešení reklamace nářadí, příslušenství, chemických výrobků a provozních kapalin, veškerého sortimentu značky YATO, KUNZER, METABO apod. a všech ostatních produktů.

Pokud se jedná o náhradní díl k vozidlu, tak zároveň vyplňte následující protokol Reklamační protokol autodílu (produkty, které montujete na automobil), pro rychlejší a snadnější vyřízení reklamačního procesu.

Tento Reklamační řád pro podnikatele a právnické osoby (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného podnikatelem či právnickou osobou prostřednictvím on-line obchodu Falcon Parts od společnosti

Falcon parts CZ s.r.o., se sídlem Na universitním statku 208/17, 108 00 Praha 10 - Malešice.

IČ: 07569238

DIČ: CZ07569238

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 303297 

adresa pro doručování: Na universitním statku 208/17, 108 00 Praha 10 - Malešice.

telefonní číslo: +420 777 305 369

kontaktní e-mail: info@falcon-parts.cz

 

1. Odpovědnost prodávajícího za vady

1.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  • je v ujednaném množství;
  • odpovídá jakosti a provedení, které byly mezi kupujícím a prodávajícím sjednány, případně podle smluveného vzorku nebo předlohy, popřípadě podle účelu patrného ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý;
  • za vadu zboží je též považována situace, kdy prodávající dodá kupujícímu jiné zboží, než jaké bylo mezi nimi sjednáno.
  • nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.

Prodávající poskytuje záruku za jakost v délce 12 měsíců od zakoupení zboží, nebude-li individuálně sjednáno jinak. Na webovém rozhraní mohou být uvedeny bližší podmínky pro uplatnění záruky za jakost.

1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.

1.3. Pokud se prodávající dohodne s kupujícím na vyřešení reklamace po záruční lhůtě, vzniká prodávajícímu nárok účtovat kupujícímu manipulační poplatek ve výši 20 % z kupní ceny reklamovaného produktu, minimálně však ve výši 200,- Kč včetně DPH.

 

2. Práva kupujícího z vadného plnění

2.1. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117.

2.2. Pokud je vada zboží podstatným porušením smlouvy, náležejí kupujícímu tato práva z vadného plnění:

  • a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • b) odstranění vady opravou věci;
  • c) přiměřená sleva z kupní ceny; nebo
  • d) odstoupení od smlouvy.

2.3. Pokud je vada zboží nepodstatným porušením smlouvy, může kupující požadovat:

  • a) odstranění vady; nebo
  • b) přiměřenou slevu z kupní ceny.

2.4. O zvoleném způsobu řešení reklamace je kupující povinen informovat prodávajícího při oznámení vady, jinak o něm rozhodne prodávající. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s prodávajícím.

Pokud kupující považuje vadu za podstatné porušení smlouvy, je povinen to prodávajícímu doložit.

Kupující bere na vědomí, že dokud neuplatní své právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, je prodávající oprávněn dodat mu chybějící zboží nebo odstranit právní vadu (zejména dodat chybějící dokumenty).

2.5. Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy nelze požadovat v případě, že kupující nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí v případě, že:

  • a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
  • b) kupující použil věc ještě před objevením vady;
  • c) kupující nezpůsobil nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo
  • d) kupující věc prodal ještě před objevením vady, anebo pozměnil věc při obvyklém použití; stalo‑li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá mu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

3. Nemožnost uplatnění práv z vadného plnění

3.1. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud o vadě před převzetím věci věděl nebo vadu sám způsobil.

3.2.Nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (včetně opotřebení autobaterií či jiných baterií a akumulátorů);
  • vady použité věci odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo v okamžiku, kdy jej kupující převzal;
  • věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
  • vyplývá-li to z povahy věci.

 

4. Postup při reklamaci

4.1. Kupující je povinen reklamaci u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Pro přijímání reklamovaného zboží je určena kontaktní adresa prodávajícího.

4.2. Závazný postup při reklamaci:

  • pro rychlejší vyřízení může kupující o reklamaci předem informovat prodávajícího telefonicky, e-mailem či písemně;
  • kupující je povinen informovat prodávajícího o tom, jaké právo z vadného plnění si zvolil, popsat závadu a/nebo popsat, jak se projevuje;
  • reklamované zboží doručí kupující prodávajícímu (jinak než na dobírku, kterou prodávající nepřebírá), přičemž při zasílání je kupující povinen zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
  • kupující ke zboží přiloží doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, a doklad o montáží zboží provedeného odborně způsobilou osobou;
  • kupující povinen ke zboží přiložit též kopii velkého technického průkazu vozidla, do kterého bylo zboží nainstalováno;
  • pokud se reklamace týká elektrických dílů, je kupující povinen prodávajícímu doložit výpis z diagnostického softwaru, na kterém je závada uvedena.

4.3. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy bylo prodávajícímu doručeno reklamované zboží.

4.4. V souladu s občanským zákoníkem má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Kupující bere na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musí uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

 

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 27.6.2021